קבלת היתר-שלבים בעשיה

כך תקבלו היתרי בנייה

שלבים בעשייה
רגע אחד לפני שתיישמו אישורי בנייה או היתרי בנייה, ראוי להבין את המשמעות. היתרי בנייה הם למעשה אישור חוקי הניתן באמצעות הועדה לתכנון בנייה. הועדה הינה מקומית והיא מעניקה את האישור על פי קריטריונים, בירוקרטיה או התאמה אישית. במאמר שלפניכם נספק את כל התשובות בדרך להבנת המשמעות בפועל.

מתי נדרש להשיג היתר בנייה?
כאשר אתם לפני הקמת בית חדש או הריסת הבית הישן, תזדקקו בפועל להיתרים המדוברים במאמר הבא. כך גם לגבי תוספת שטח לבית הישן או אפילו שינויים בקיר החיצוני, בחלון, במרפסת או אפילו בניית חנייה חדשה. יש לא מעט מצבים בהם תזדקקו להיתרי בנייה. לצורך העניין, אם החלטתם על בניית גדר או פרגולה, גם כאן תדרשו להציג היתרי בנייה.

כיצד ניתן לקבל היתר בנייה?
הליך הוצאת ההיתר כרוך במספר מוקדים עיקריים, ביניהם – עריכת מפה טופוגרפית ע"י מודד מוסמך, הזמנת בקשה לתיק מידע, הגשת בקשה להיתר חתומה ע"י אדריכל ומהנדס, חתימת כל בעלי הזכויות במקרקעין, מילוי דרישות הוועדה המקומית ותשלומים כגון היטל השבחה ואגרות בניה.

אלו אישורים נדרשים בפועל?
לאחר הדיון בוועדה ייכתב פרוטוקול, אשר יכלול את ההחלטה ואת רשימת התנאים לצורך קבלת ההיתר. פרוטוקול הועדה יימסר הן לאדריכל והן למגיש הבקשה.
האישורים הנדרשים בדרך כלל באים לידי ביטוי באישור של מפקדת המחוז של הג"א. כך גם אישור של מרחב מוגן תקין, היתר של מנהל מקרקעי ישראל וצירוף אישור של חברת חשמל על כל בנייה משמעותית או שינוי אחר. חשוב לציין גם את עניין פינוי הפסולת על פי חוק. רק לאחר הסדרת כל הכלליםהתנאים, יהיה ניתן לצאת לדרך החדשה.

מה חשוב לדעת לפני היתר הבנייה?
הליך הוצאת היתר בניה הינו הליך מורכב וארוך ולעיתים הבירוקרטיה מעייפת אותנו כל כך, עד שבסוף אנו מוצאים עצמנו מתייאשים ונשארים בדירתנו כפי שהיא.
הוצאת היתר בניה לנכס קיים בין אם זה לתוספות ו/או לשינויים, יכול להגדיל את ערך הנכס ולפעמים אף לשפר את איכות חיינו.
הרבה לפני שתחלו בהליך הוצאת היתרי בנייה, חשוב להיות מודעים לעלויות שיש לשלם כחלק מהליך הוצאת היתר כגון שכ"ט אדריכל, מהנדס, מודד, פרסומים, אגרות בנייה, היטלי פיתוח והיטל השבחה על פי חוק.

לשליחת הודעה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה וניצור אתכם קשר בהקדם 

כתובת
ירושלים 39 קרית אונו, מגדל המשרדים A קומה 10

דילוג לתוכן