מתי יש צורך בהיתר בנייה

על מנת שהאדריכל יוציא את התוכנית האדריכלית לפועל, הוא צריך לקבל היתר בנייה. אותו היתר בניה ניתן על ידי הועדה המקומית לתכנון ובניה ומאפשר ביצוע בודות הריסה ובניה.

מה כולל היתר בניה? היתר בניה יכלול מסמך של בקשה ואישורים וכן נספחים שונים הכוללים את התוכנית האדריכלית המכונה גרמושקה.

קבלת היתר בניה נחשבת לאחת הדרישות הבסיסיות. אותו היתר דרוש לפעולות שונות שעושים במבנה ומפורטות לפי החוק כגון הריסה של בניין הקמה של בניין חדש הוספה של יחידת דיור בניה על הגג או הקמת פרגולה. חשוב לציין כי ההליך עשוי לקחת בין כמה חודשים עד לשנה ולכן רצוי לגלות סבלנות.

מתי יש צורך בהיתר בניה

חשוב לדעת כי לא כל תוספת תדרוש היתר בניה. לפי החוק, יש מקרים רבים בהם יש צורך לקבל היתר בניה:

  • הקמה של מבנה או הריסה.
  • תוספת חיצונית לבניין כמו למשל פרגולה או גדר.
  • הנחת דרכים או חפירות.
  • בעת שימוש חורג של הקרקע.
  • מבניים זמניים.

מה כולל התהליך

קבלה של היתר בנייה מהווה חלק חשוב בביצוע התוכנית האדריכלית לכן חשוב מאד להגיש את אותה בקשה בצורה הטובה ביותר על מנת לא להאריך תהליכים שונים. בשלב הראשון מגישים את הגרמושקה לוועדה המקומית לתכנון ובניה כאשר הועדה מאשרת את התוכנית לאחר בדיקה ואישור מטעם מנהל מקרקעי ישראל. לאחר מכן, הועדה מציגה בפני היזם את הדרישות שלה על מנת להביא לאישור את היתר הבניה. לשאלה מהן אותן דרישות, התשובה יכולה להיות דרישות שונות בנוגע לתהליך הבניה.

מהו היתר בניה לעבודה מצומצמת

במידה והנכם מעוניינים לבנות במבנה קיים או בסמוך למבנה קיים, זאת ללא שינוי של האלמנטים של המבנה תוכלו לקבל היתר בניה לעבודה מצומצמת. לשאלה מהי עבודה מצומצמת, התשובה היא התקנת פרגולה או התקנת סוכך במסעדה או בבית קפה בתקופת החורף.כאשר מדובר על עבודה מצומצמת הרי ניתן לדבר על הליך קבלת היתר בצורה מהירה יותר בהשוואה להליך הנמשך תקופה ארוכה.

לשליחת הודעה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה וניצור אתכם קשר בהקדם 

כתובת
ירושלים 39 קרית אונו, מגדל המשרדים A קומה 10

דילוג לתוכן