מהי תוספת בניה?

מהי תוספת בניה?
תוספת בניה היא תוספת שטחים למבנה קיים. לכאורה, נראה כי הוצאת היתר בניה לתוספת בניה הינו הליך פשוט מאוד אך הדבר כרוך בקבלת אישורים ועמידה בתקנים רבים המוגדרים לפי החוק.

על מנת לבנות תוספת בניה לנכס, חשוב לעשות עבודת הכנה יסודית ולהצטייד בכל המסמכים הדרושים. בהגדרה של תוספות בנייה נכללות הוספה או סגירת מרפסת, בנייה על הגג, ניצול הגג לצרכים שונים, הוספת ממ"ד, פרגולות גדרות או חדרי שירות ובניית חדר נוסף הצמוד למבנה הקיים.

מתי מותרת תוספת בנייה ?
על פי חוק, לא לכל מבנה ניתן לעשות תוספת בניה. קבלת היתר בנייה עבור תוספת תישקל על ידי הרשויות במקרים הבאים:
כשלא נוצלו מלוא זכויות הבנייה בנכס – טרם בניית כל בית או דירה, מתקבל אישור בנייה מן הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. במידה ובזמן הבנייה לא נוצל מלוא השטח (או זכויות אחרות) ניתן במועד מאוחר יותר לבקש לנצלן עבור תוספת בנייה.
עדכון תב"ע – כשבתוכנית בניין עיר (תב"ע) מעודכנת ניתנות זכויות נוספות לבנייה.
שטח שירות – ניתן להוסיף תוספת בנייה כאשר מדובר בשטח שירות. שטח שירות מוגדר כאחד מן הבאים: מרתף (עד גובה 2.5 מטר), מחסן, חניה, חדר כביסה, חדר או שטח המשמש לאכסון ותפעול כמו חדר אשפה או חדר ציוד לחימום מים.
תוספת ממ"ד – לאחר מלחמת המפרץ, הותקנה תקנה אשר מתייחסת לממ"ד כשטח שירות ומטרתה תמרוץ בעלי בתים ודירות להוסיף ממ"ד לנכס. בעקבות התקנה ניתנה אפשרות להוסיף לכל דירה או בית ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) גם אם שטחו אינו כלול באחוזי הבניה המותרים לנכס.

מה נחשב כתוספת בנייה ?
כל תוספת בניה שבעל בית או בעל דירה מעוניין לבצע חייבת לעמוד בתקני הבניה של מדינת ישראל. תוספות בנייה מצריכות הגשת תוכניות, לעבור ביקורות ולקבל אישורי בניה.
לאחר שנעשו כל הבדיקות ויש את כל האישורים הנדרשים המאפשרים תוספת בנייה, ניתן להתחיל לבצע את השיפוץ.

לא מומלץ לבצע את בניית התוספת לבד אלא לשכור קבלני שיפוצים מיומנים ואחראיים שיבצעו את העבודה עבורכם. קבלני שיפוצים בעלי ניסיון יוכלו לבצע תוספות בניה כגון הרחבה של חדרים ספציפיים בבית או הוספת חדרים נוספים על פי רצונכם תוך התאמה ועמידה בתקנים.
כך תוכלו להימנע משיפוץ הנגרר למשך זמן רב בגלל חוסר באישורים ואי עמידה בתקנים.

תוספת בנייה – מתי?
כאשר מדובר בבית פרטי אותו נרצה להרחיב, תוספות בניה יכול להיות הפתרון המושלם.
אנשים רבים, אשר השקיעו כל כספם ברכישת דירה ובמהלך השנים עם הרחבת המשפחה מצאו עצמם חיים בצפיפות, מחליטים להגדיל את הנכס ולבצע תוספת בניה שתעניק להם מרחב גדול יותר לחיות בו ובמקביל, תעלה את ערך הנכס.
כשמדובר בהרחבת דירה בבית משותף או תוספת לדירה קיימת, תוספת בנייה יכולה להיות גם כאן להיות פתרון מצוין, אך חשוב לזכור כי בבנין משותף דרושה הסכמה/ידיעה של כל בעלי הזכויות האחרים בבניין.
ישנם מקרים בהם כל בעלי הזכויות בבניין מחליטים פה אחד שהם רוצים להרחיב את הבניין ולבצע תוספת בניה. במקרים כאלה חייבת להיות הסכמה של לפחות 75% מכלל הבעלים בבניין.
תוספות בנייה דורשות לא מעט זמן והכנה מוקדמת. היתרון המשמעותי והבולט בתוספות בניה הוא שבעלות יחסית לא גבוהה ניתן לקבל בית גדול ומרווח יותר ובנוסף לעלות את ערך הבית.

לשליחת הודעה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה וניצור אתכם קשר בהקדם 

כתובת
ירושלים 39 קרית אונו, מגדל המשרדים A קומה 10

דילוג לתוכן