התיישנות חריגות בנייה

בתהליך של קבלת היתר בניה עבור הרחבת הנכס אנחנו יכולים להיתקל בקשיים רבים. למעשה ההנחה הבסיסית של אדם מן הישוב היא כי אחרי שהוא כבר בנה או רכש את ביתו, הוא כבר סיים את כל תהליך הניירת שהיה כרוך בכך מול ועדות שונות, מול הבנק, מול כל הגורמים הממשלתיים. הוא כבר גר בנכס והוא שייך לו על פי חוק ודין. כעת, מכשהתרחבה המשפחה, או שהוא הקים קליניקה המצריכה פרטיות, או שמתחשק לו להגדיל את מרחב הבית, נראה הגיוני כי יוכל בקלות מירבית לבצע זאת – להגיש בקשה פשוטה ולקבל היתר בניה עבור ההרחבה.

מה שבפועל קורה הוא שאנשים רבים מבצעים את ההרחבות הללו ללא האישורים המתאימים וכך נוצרות חריגות בניה. נכון לומר כי במקרים רבים הרשויות עולות על כך לאחר שנים רבות ומשם עולה הסוגיה של חריגות בניה והתיישנות וזה עניין שעובר לזירה המשפטית אל מול הועדה לתכנון. במקרים מסוימים האדם יילחם לקבלת היתר בניה בדיעבד וכמובן תהיינה תלויות ונבחנות הסיבות מלכתחילה לביצוע הרחבה ללא אישור ומה היו תנאי המבנה המקורי והתוכניות החלות

הסיבה שאנשים מנסים לבצע הרחבות בנייה ללא ההיתרים היא כי ההנחה הבסיסית שתוארה בפסקה הראשונה פשוט שגויה. זה בכלל לא קל לקבל היתר בניה והתהליך יכול להיות ארוך ומתיש. אנשים לא מודעים לכלל התקנות והחוקים עבור היתר בניה ועל כן מגישים בקשות שמעצם היותן לא עומדות בתקנים נתקלות בסירוב ומשם קצרה הדרך לסחבת, תסכול ולעיתים סיום המאבק ללא קבלת ההיתר וללא הרחבת הנכס.
מרכז היתרי בניה פועל בדיוק עבור האנשים הללו אשר מחפשים לקבל היתר בניה בלי לקבל כאב ראש. המרכז מחזיק את מיטב המומחים והמקצוענים בתחום אשר מכירים לעומק את שלל החוקים והתקנות של הועדה ויכולים לתכנן יחד עם מגיש הבקשה את הבקשה לעומק ולערוך בה שינויים ושיפורים בהתאם לתקנות. באופן זה הבקשה מוגשת באופן שכבר מותאם לתקנות ולא רחוקה הדרך לקבלת ההיתר.

לשליחת הודעה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה וניצור אתכם קשר בהקדם 

כתובת
ירושלים 39 קרית אונו, מגדל המשרדים A קומה 10

דילוג לתוכן